Kizárólagos lakossági parkolóhelyeket hoznak létre a II. kerületben a zsúfoltság csökkentése érdekében, az érintett területeken csak olyan engedéllyel lehet majd járművet elhelyezni, amelyet az ott lakók igényelhetnek – írja Őrsi Gergely polgármester a Facebook oldalán.
Budapest külső részei küzdenek a kerületet ellepő, az utcákat P+R parkolóként használó autósokkal. Eddig a fizetős parkolás bevezetése volt a válasz, hogy kiszorítsák az autósokat. Újpest is lép, de ott úgy tűnik nem a fizető parkolás bevezetése lesz a megoldás kulcsa - írja a vezess.hu
Ahogy korábbi cikkünkben írtuk, hétfő óta 10 ezer forint szabálysértési bírsággal bünteti a ferencvárosi közterület-felügyelet azokat az autósokat, akik lakossági engedély nélkül este 6 és reggel 7 között a kizárólagos lakossági parkolóhelyeken hagyják autóikat a IX. kerületben. A döntés kapcsán most megszólalt a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke is, aki az InfoRádiónak nyilatkozva bírálta a kialakult helyzetet.
Több cikkben is foglalkoztunk már a magyar építészetről szóló törvény koncepciójával, ami az épületekhez kapcsolódó parkolásban is tartogat változásokat. A parkolásra vonatkozó szabályok az OTÉK figyelembevételével a helyi építési szabályzatban kerülnek meghatározásra és az alábbiak szerint módosulnának.
Tavasszal Középső- és Külső-Erzsébetvárosban is elkezdik a kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakítását - derül ki Niedermüller Péter polgármester bejegyzéséből. Ezt tervezi a IV. kerület is, a XIII. kerületben pedig már működik is.
Kizárólagos lakossági parkolóhelyeket hoz létre a II. kerület a parkolási övezet határában a zsúfoltság csökkentése érdekében - osztotta meg Őrsi Gergely, a kerület polgármestere, közösségi oldalán.
Tavaly év végén indult Hévízen az okosparkolási rendszer első fázisa: a rendszer segítségével gyorsabban és egyszerűbben lehet parkolni a városban.
Az önkormányzat döntése nyomán júliustól a jelenleginél szigorúbb feltételekkel lehet csak parkolni Pécs közterületein: több eddigi kedvezmény megszűnik, a fizető övezet mérete növekszik, bizonyos zöld rendszámos autók ingyenes várakozási lehetőségét eltörlik és a "városmagba" történő behajtás szabályai is változnak.
A jelenlegi bonyolult, átláthatatlan, összesen 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, 4 zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezet be a Fővárosi Önkormányzat. Az egységes rendszer célja, hogy az autóval közlekedők könnyen értelmezhető zónarendszert használhassanak, az egységes rendszerhez megújuló információs rendszer is tartozik majd. Az új zónarendszerhez illeszkedő új díjazás a közterületi parkolóhelyek esetében az autók gyorsabb cserélődését, így a parkolóhelyek jobb kihasználását célozza.
Augusztus 1-jén Újlipótvárosban is kezdetét veszi a lakossági parkolás, egy hónapos türelmi idővel. Az új szabályozás a parkolóhelyek 30%-át érinti. Tavaly nyáron már Terézvárosban és Erzsébetvárosban is új parkolási rend került bevezetésre, szintén a helyben élők esti parkolási lehetőségeinek javítása érdekében.
Nagy tervekkel álltak elő.
Van olyan forgatókönyv, hogy egyikőjük sem nyer egyértelműen.
Gyakorlati, jól bevált módszerek.
Úgy beszél, mintha nyert volna az államban.
Tardos Gergelyt, az OTP Bank elemzési központjának igazgatóját kérdeztük.
Simák Pál a Portfolio Checklistnek nyilatkozott a Hitelezés 2024 konferencián.
Czímer Gábort, az Új Szó belpolitikai újságíróját kérdeztük a Szlovákiában kialakult helyzetről.